پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
ارائه مقاله بهبود جایگاه نوآوری در برنامه‌های ملی توسعه و برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران

ارائه مقاله بهبود جایگاه نوآوری در برنامه‌های ملی توسعه و برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران

- 1402/08/23

مقاله بهبود جایگاه نوآوری در برنامه‌های ملی توسعه و برنامه هفتم توسعه ایران توسط همکاران پارک علم و فناوری خراسان، در سومین کنفرانس ملی انجمن عملی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان، مقاله بهبود جایگاه نوآوری در برنامه‌های ملی توسعه و برنامه هفتم توسعه ایران توسط خانم شهرستانی و اقای مظلوم زاده از همکاران پارک علم و فناوری خراسان، در سومین کنفرانس ملی انجمن عملی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران ارائه شد.  


در بخشی از این مقاله آمده است:

شاخص جهانی نوآوری، یک ابزار معیار دقیق در مقیاس جهانی است که به سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران این حوزه کمک می‌کند تا درکی عمیق و مناسب ‏از چگونگی تحرک فعالیت‌های نوآورانه و اثرات آن بر رشد و توسعه اقتصادی به دست آورند.

اگرچه این شاخص به معنای رتبه‌بندی نهایی و قطعی ‏اقتصادها برمبنای نوآوری نیست اما به ایجاد محیطی کمک می‌کند که در آن عوامل نوآوری تحت ارزیابی مستمر قرار گیرند و به مثابه یک ابزار کلیدی ‏برای تصمیم گیرندگان و یک پایگاه داده غنی از معیارهای دقیق برای اصلاح سیاست‌های نوآوری فراهم می‌کند.

با توجه به هدف‌گذاری کشور در پایان برنامه هفتم توسعه در خصوص دست‌یابی به رتبه 48 در شاخص نوآوری جهانی و عدم توازن قابل توجه امتیازات ‏ایران در ارکان هفت‌گانه نوآوری نسبت به کشورهای همتراز، باید این عدم توازن بررسی و ریشه‌یابی شده و در جهت بهبود آن در سطح ‏ملی سیاست‌گذاری شود.

دانلود پیوست خبر
سیده فاطمه شهرستانی سیده فاطمه شهرستانی سید مهدی مظلوم زاده سید مهدی مظلوم زاده